Το στοιχείο ανακοινώθηκε σε συνέντευξη Τύπου του ΣΕΕΠΕ από τον πρόεδρο κ Γιάννη Αληγιζάκη, ο οποίος όμως δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες
Το 10% της ποσότητας της βενζίνης από την αντλία δεν πέφτει ποτέ στο ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων αφού μένει στον παραβάτη πρατηριούχο διότι έχει πειράξει την αντλία. Το συμπέρασμα αυτό προέρχεται από έρευνα του ΕΜΠ η οποία δόθηκε στο Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ).
Το στοιχείο ανακοινώθηκε σε συνέντευξη Τύπου του Συνδέσμου από τον πρόεδρο κ Γιάννη Αληγιζάκη, ο οποίος όμως δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες αφού επικαλέστηκε τα Προσωπικά Δεδομένα και αρκέστηκε μόνο να πει ότι ο αριθμός των πρατηρίων που ακολουθεί ανάλογες πρακτικές κινείται σε διψήφιο ποσοστό χωρίς όμως να το προσδιορίσει αν είναι στο 10% ,στο 20% ή στο 25%.
Η έρευνα είναι πλέον περιουσιακό στοιχείο του Συνδέσμου Εμπορίας Πετρελαιοειδών και πολύ πιθανόν να δοθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Το 10% σε 7.071 χιλιάδες τόνους που ήταν η ετήσια κατανάλωση καυσίμων του 2022 «γεννά» κέρδη περίπου 20 εκατ. ευρώ.
Οι παραβάτες πρατηριούχοι έχουν «στήσει» μία δεύτερη επιχείρηση παραπλάνησης και εξαπάτησης των καταναλωτών αποκομίζοντας κέρδη λόγω αδρανοποίησης των μηχανισμών ελέγχων. .

Μύθος ότι οι «πετρελαιάδες» έχουν χρήματα !

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πετρελαιοειδών κ Αληγιζάκης απομυθοποίησε την άποψη των πολλών που θεωρούν ότι οι «πετρελαιάδες» έχουν λεφτά και δεν έχουν ανάγκη .
Ο πρόεδρος έδωσε την ακριβώς αντίθετη εικόνα λέγοντας ότι οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών έχουν συνολικές ζημιές 450 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια και μόνο τα δύο τελευταία χρόνια υπήρξαν συνολικά κέρδη 18 εκατ ευρώ όταν η συνολική αξία της αγοράς αποτιμάται σε 20 δις ευρώ.
Βολές κατά υπουργών και της κυβέρνησης έριξε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ λέγοντας ότι η αγορά δεν είναι ελεύθερη καθώς υπάρχει πλαφόν στο περιθώριο κέρδους τα δύο τελευταία χρόνια το οποίο οδηγεί στην αναστολή λειτουργίας των επενδυτικών πλάνων.
Σημείωσε ότι οι περιορισμοί διαμορφώνουν ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας των εταιρειών , επισημαίνοντας ότι η αποχώρηση της Shell και της BP στα τέλη του 2009 ήταν αποτέλεσμα μιας αγοράς που λειτουργούσε με περιορισμούς και αναπτύχθηκαν σε γειτονικές χώρες.

Μύθος ότι η πτώση των τιμών του βαρελιού δεν περνούν στην αντλία

Ο Σύνδεσμος κατέρριψε το μύθο που θέλει ότι η πτώση της τιμής αργού πετρελαίου δεν εμφανίζεται άμεσα στην αντλία ή το αντίστροφο.
Αναφέρθηκε ότι ή αξία της βενζίνης είναι το τελικό προϊόν που δεν συνδέεται άμεσα με τη πορεία του βαρελιού στις διεθνείς αγορές αλλά από τη ζήτηση και τις περιοχές που υπάρχουν τα διυλιστήρια.
Ο κ. Αληγιζάκης έφερε ως παράδειγμα την πτώση του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές αλλά το προϊόν πετρέλαιο κίνησης ήταν σε άνοδο λόγω της ζήτησης και των δυνατοτήτων των διυλιστηρίων να δώσουν τις αναγκαίες ποσότητες που είχε ανάγκη η αγορά.
Για να σημειώσει ότι το προϊόν είναι η βενζίνη.

Ο ΣΕΕΠΕ επιθυμεί την ολοκλήρωση της λειτουργίας εισροών – εκροών

Απαιτείται μόλις μία επένδυση 2 εκατ. ευρώ για να φέρει αποτελέσματα το σύστημα εισροών – εκροών και το μόνο που απαιτείται είναι να τοποθετηθεί ένας τεχνολογικός εξοπλισμός που θα αξιοποιεί τα στοιχεία που δίνουν οι πρατηριούχοι για τις ποσότητες που παραλαμβάνουν και φεύγουν από τις δεξαμενές τους και στη συνέχεια από τις αντλίες τους.
Ο Σύνδεσμος δεν …καλοβλέπει την συνυπευθυνότητα που προβλέπει ο νέος νόμος για τα πρατήρια καθώς ο πρατηριούχος που εντοπίζεται παραβάτης θα πρέπει να τον εντοπίζει η εμπορική εταιρεία που ανήκει στην αλυσίδα. Σε διάστημα 15 ημερών να έχει ενημερώσει τις κρατικές Αρχές και στη συνέχεια να κατεβάζει την ταμπέλα από το πρατήριο.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr