Στρατιωτικές πηγές αποκαλύπτουν στη «δημοκρατία» ότι τα δύο C-130 είναι σε απόσυρση στη Νεβάδα! Για να ξαναπετάξουν, θα πρέπει να επενδυθούν πάνω από 110.000.000 ευρώ – Παροπλισμένες για αστοχίες και οι τέσσερις φρεγάτες LCS, θέλει πάνω από 70.000.000 € καθεμία για να… επιπλεύσει

Από τον Βασίλη Γαλούπη

Όσο ξετυλίγεται το χρυσό περιτύλιγμα της συμφωνίας για τα F-35 και τα «δώρα» τόσο αποκαλύπτονται οι γκρίζες ζώνες που γεννούν σωρεία νέων ερωτημάτων, τα οποία η ελληνική κυβέρνηση αδυνατεί να απαντήσει, όπως φάνηκε από τις χθεσινές δηλώσεις.

Μετά τα άσκοπα πανηγύρια για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, έρχεται σιγά σιγά στην επιφάνεια ο ρεαλισμός που κάνει ακόμα και τον πρωθυπουργό να νιώθει άβολα μπροστά στα μικρόφωνα, αφού όλα φαίνεται να είναι στον αέρα. Χθες αποδείχθηκε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είναι σε θέση να δώσει καμία σαφή απάντηση για τη συμφωνία. Εντύπωση προκαλεί ότι ο Νίκος Δένδιας είναι σε εντελώς διαφορετικό κλίμα από το Μαξίμου, διατηρώντας ένα σαφώς πιο προσγειωμένο προφίλ, όντας επιφυλακτικός ειδικά για το κόστος των F-35.

Σα να μην έφτανε αυτό, οι ΗΠΑ δηλώνουν πλέον… χαρούμενες να δώσουν και F-35 στην Τουρκία, με αντάλλαγμα την απενεργοποίηση των S-400, μια ένδειξη ότι το ψυχρό κλίμα Ουάσινγκτον – Άγκυρας ανήκει στο παρελθόν.

Ασφαλείς πληροφορίες της «δημοκρατίας» από πηγές στο ΓΕΕΘΑ αναφέρουν ότι τα δύο δωρεάν C-130, για τα οποία γίνεται λόγος στην επιστολή Μπλίνκεν προς τον Έλληνα πρωθυπουργό, βρίσκονται σήμερα σε απόσυρση, στο νεκροταφείο αεροσκαφών της Νεβάδα, και χρειάζονται τουλάχιστον από 55.000.000 καθένα για να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για κάποια χρόνια.

Με λίγα λόγια, οι ΗΠΑ βρίσκουν μια καλή ευκαιρία να τα ξεφορτωθούν και, ταυτόχρονα, να μην επιβαρυνθούν από το κόστος της ανακύκλωσης, αλλά και να τους χρωστάει και… χάρη η Ελλάδα.

Απ’ όποια άποψη κι αν το δει κανείς, η χώρα μας -εφόσον δεχτεί να πάρει τα «σαπάκια» πριν γίνουν σκραπ- θα επιβαρυνθεί με αρκετές δεκάδες εκατομμύρια προκειμένου τα δύο αεροπλάνα να πετάξουν ξανά για ένα διάστημα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όμως, εξακολουθούσε και χθες, στη συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό Σκάι, να διαφημίζει ως… επιτυχία το «δωρεάν υλικό που θα ενισχύσει περαιτέρω τις Ένοπλες Δυνάμεις μας», μιλώντας και για τις τέσσερις φρεγάτες LCS, που κατά τον πρωθυπουργό είναι «σχετικά σύγχρονα πλοία που με σχετικά περιορισμένους πόρους μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες του ελληνικού Ναυτικού».

Την ίδια ώρα ο έμπειρος στρατιωτικός συντάκτης Δήμος Βερύκιος ανέλυε στο ραδιόφωνο Στο Κόκκινο με ποιον τρόπο «τις φρεγάτες αυτές τις έδιωξε το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό», τονίζοντας ότι «τα θεωρούν πλοία που έχουν πλήρη αστοχία. Η μετατροπή τους κοστίζει. Για να μπορέσουν να κινηθούν, ως ενδιάμεση λύση για μια πενταετία, θα μας στοιχίσει πάνω από 70.000.000 έκαστη. Οι ναύαρχοι του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού είναι πιθανό να μην πουν το “ναι”».

Και μόνο που συζητείται το ενδεχόμενο να δοθούν στην Ελλάδα φρεγάτες με διαπιστωμένη αστοχία και C-130 από τον… ΟΔΔΥ της Νεβάδα, αρκεί για να αντιληφθεί κανείς ότι πρόκειται για εμπαιγμό. Εφόσον, μάλιστα, ισχύσει το deal, τότε η επιβάρυνση του Έλληνα φορολογουμένου για τις τέσσερις φρεγάτες των… αστοχιών και τα δύο C-130 της… απόσυρσης θα αγγίξει τα 400.000.000 ευρώ.

antinews