
Συγκλονιστικές είναι οι λεπτομέρειες γύρω από την πτώση του ελικοπτέρου Mi8 στη Σάμο που είχε σαν αποτέλεσμα δύο άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.
Ειδικότερα, ο 49χρονος Μολδαβός πιλότος του μοιραίου ελικοπτέρου μίλησε σε στελέχη του Λιμενικού και έκανε λόγο για μία δυνατή ριπή που το πέταξε στο νερό. Ακόμη τονίζει ότι συγκυβερνήτης του δεν γνώριζε κολύμπι, ενώ αναφέρθηκε στον μηχανικό καθώς και στον Έλληνα συντονιστή Θεόδωρο Βλάχο, απόστρατο της αεροπορίας στρατού.
Η σύνθεση της αποστολής
«H αποστολή μας ξεκίνησε από το Κισινάου. Σταματήσαμε στην Τουρκία για ανεφοδιασμό και τη 17η Ιουνίου φτάσαμε με το ελικόπτερο Mi-8 με διακριτικό ERMHU στο αεροδρόμιο Αρίσταρχος ο Σάμιος. Η αποστολή ήταν να ξεκινήσει στις 20-06-22. Συνολικά ήμασταν πέντε, όλοι Μολδαβοί, δυο πιλότοι, δυο μηχανικοί εδάφους και ένας μηχανικός πτήσης. Στο αεροδρόμιο γνωρίσαμε έναν Ελληνα ο οποίος ξέραμε ότι θα βοηθήσει σαν Ελληνας σύνδεσμος με τις τοπικές αρχές, ο οποίος μιλούσε αγγλικά. Στις 24 Ιουνίου το ελικόπτερο με το ίδιο πλήρωμα επιχείρησε για πρώτη φορά σε φωτιά στην Αστυπάλαια», ανέφερε ο πιλότος στην κατάθεσή του σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.
Ο 49χρονος ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή στον ρωσικό στρατό το 1993 και στη συνέχεια εργάστηκε στον μολδαβικό στρατό ενώ έχει συμπληρώσει 5.600 ώρες πτήσης. Μιλώντας για το τι συνέβη στην μοιραία πτήση ανέφερε τα εξής:
«Με κάλεσε ο Θοδωρής (σ.σ.: Βλάχος) και είπε ότι πρέπει να βγούμε για αποστολή, η ώρα ήταν λίγο μετά τις 14.00. Φύγαμε και οι έξι γρήγορα για το αεροδρόμιο. Το πρωτόκολλό μας λέει ότι σε 20 λεπτά πρέπει να βρισκόμαστε στον αέρα. Ο Θοδωρής ήταν υπεύθυνος για να μιλήσει με τον πύργο ελέγχου και μας έδινε οδηγίες πότε να απογειωθούμε και τις συντεταγμένες τις οποίες έπρεπε να πάμε για τη φωτιά. Φτάσαμε περίπου σε 20 λεπτά, κάναμε 5-6 ρίψεις νερού από τη θάλασσα και μετά παρατηρήσαμε δυσλειτουργία στο καλάθι του νερού. Είπα στον Θοδωρή και ζήτησε άδεια να επιστρέψουμε στο αεροδρόμιο. Επιστρέψαμε στη φωτιά, κάναμε λήψη νερού και ρίψεις με το καινούργιο καλάθι για περίπου 1 ώρα. Ο αέρας δυνάμωσε και τα κύματα είχαν μεγαλώσει».
Ο καιρός, όπως λέει, χειροτέρευε αλλά ο ίδιος θεώρησε ότι θα μπορούσαν να κάνουν ακόμα μία τελευταία ρίψη. Ομως αφού πήραν νερό και επιχείρησαν να σηκωθούν, ο αέρας χτύπησε το ελικόπτερο και το καλάθι έγειρε προς την ουρά.
Τελευταία λήψη νερού
«Σκέφτηκα ότι πρέπει να ακυρώσουμε την αποστολή ή να αλλάξουμε περιοχή λήψης νερού με καλύτερες καιρικές συνθήκες. Πήγαμε να κάνουμε μια τελευταία λήψη, κατά την προσπάθεια να σηκωθεί το ελικόπτερο, ο άνεμος το χτύπησε με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να χάσει την ισορροπία του. Το ελικόπτερο άρχισε να περιστρέφεται. Έκανα όλες τις απαραίτητες κινήσεις που προβλέπονται για να το επαναφέρω σε ισορροπία. Μείωσα την ταχύτητα, άλλαξα την πορεία και μείωσα την ισχύ. Δεν είχαμε πολύ χρόνο. Ο μηχανικός μού είπε ότι το καλάθι είχε πάει προς την ουρά. Του είπα να το απελευθερώσει, πάτησα εγώ το κουμπί απεμπλοκής του καλαθιού, αλλά δεν λειτούργησε. Μια δυνατή ριπή του αέρα χτύπησε από πίσω την ουρά και μας πέταξε στη θάλασσα, σε κλάσματα δευτερολέπτου βρεθήκαμε στο νερό», τόνισε ακόμη.