Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο συγκάλυψης των ευθυνών για το έγκλημα των Τεμπών και μάλιστα σε όλα τα επίπεδα. Όπως βλέπουμε καθαρά όλη πλέον η προσπάθεια να κουκουλωθούν όσα έγιναν και κυρίως όσα δεν έγιναν με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 57 άνθρωποι συνεχίζεται εντατικά από την πλευρά της κυβερνητικής συμμορίας με επικεφαλής τον Κούλη Μητσοτάκη.
Η συγκάλυψη γίνεται τόσο για τις ευθύνες της ίδιας της κυβέρνησης μέσω του προσώπου του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή του Αχιλλέα από τις Σέρρες, όσο και για τις ευθύνες των ιταλών της HELLENIC TRAIN που είχαν αγοράσει από την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ για ένα κομμάτι ψωμί κυριολεκτικά τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Αυτά λίγο πολύ τα βλέπουμε και καθημερινά και με νέα στοιχεία. Όμως αυτά δεν είναι τα χειρότερα.
Τα χειρότερα δεν τα έχουμε δει δυστυχώς ακόμη
Το άκρον άωτον της υπόθεσης είναι η μεθόδευση που δρομολογείται όχι μόνο για να βγει λάδι η ιταλική εταιρεία και να κρατήσει τους σιδηροδρόμους αλλά και να πάρει από πάνω και τεράστιες αποζημιώσεις από το ελληνικό δημόσιο δηλαδή τους Έλληνες φορολογουμένους για την υποτιθέμενη ζημιά που έχει υποστεί. Ήδη έχουν το θράσος να έχουν καταθέσει αξίωση για τουλάχιστον 100 εκατομμύρια ευρώ τα οποία η κυβέρνηση των μιζαδόρων του Μητσοτάκη και της παρέας του κάτω από το τραπέζι ετοιμάζεται να υπογράψει και να τα δώσει. Αυτά τα εκατομμύρια πρέπει να προστεθούν σε όσα έχει ήδη αρπάξει με διάφορους τρόπους η ιταλική εταιρεία , σε όσα της έχει χαρίσει η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και η τωρινή της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, όπως επίσης να προστεθούν και τα δεκάδες εκατομμύρια που προσπαθεί να γλιτώσει από «αποζημιώσεις» στις οικογένειες των θυμάτων εφόσον δεν τις «αποδοθούν» ευθύνες για το έγκλημα. Και ήδη βλέπουμε ότι μέχρι τώρα οι επικεφαλής της ιταλικής εταιρείας –που όπως έχουμε αποκαλύψει ήδη από το προηγούμενο διάστημα είχαν πάρε δώσε με τη μαφία στη Σικελία και είχαν συλληφθεί και δικαστεί μάλιστα για το σκοπό αυτό- έχουν μείνει έξω από το κάδρο του καταλογισμού των ευθυνών. Ούτε συλλήψεις, ούτε άσκηση διώξεων, ούτε κανέναν άλλο καταλογισμό ευθυνών μέχρι τώρα. Σε κάτι υπηρεσιακούς παράγοντες της β’ εθνικής και τους τελευταίους τροχούς της αμάξης, προσπαθούν να τα φορτώσουν όλα…
Τα 100 χαρτιά
H δικαιολογία για να δώσουν τα 100 και πλέον εκατομμύρια ευρώ στους Ιταλούς συνεργάτες της μαφίας είναι ότι έχουν καταρρεύσει οι μετακινήσεις και οι μεταφορές με τα τρένα τον τελευταίο χρόνο χωρίς να …φταίνε, υποτίθεται, αυτοί.
Είναι το ίδιο κόλπο με τις αποζημιώσεις των εργολάβων και ολιγαρχών στις εθνικές οδούς με εκατοντάδες συνολικά εκατομμύρια λόγω του… lockdown την περίοδο της πανδημίας αλλά και με τα πρόστιμα εκατομμυρίων που τους χαρίστηκαν όταν στις κακοκαιρίες έκλειναν οι δρόμοι που όφειλαν οι ίδιοι να συντηρούν και να κρατούν ανοικτούς. Η κατάρρευση του ελληνικού σιδηροδρόμου, μετά το έγκλημα των Τεμπών και τις πλημμύρες του Ντάνιελ το περασμένο καλοκαίρι είναι όντως εντυπωσιακή με βάση και τα επίσημα στοιχεία. Κι αυτό συμβαίνει όταν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες παρουσιάζεται άνοδος κατά την ίδια χρονική περίοδο. Η αποκατάσταση μάλιστα του δικτύου δεν προβλέπεται πριν από
το τέλος του 2025 με δεδομένο μάλιστα ότι το υπουργείο Υποδομών στο οποίο έχει πάει τώρα ο Χρ. Σταϊκούρας υπολειτουργεί και κατά τρόπο που γίνεται ολοένα και χειρότερο. Ζητούν και ετοιμάζονται να πάρουν αποζημιώσεις οι Ιταλοί, στους οποίους τον πουλήσαμε τον σιδηρόδρομο μόλις
45 εκ. ευρώ, την επιβατική και εμπορική κίνηση, προικίζοντας τον και με 750 εκ. ευρώ από τις τσέπες των Ελλήνων φορολογουμένων και χωρίς να γίνουν οι επενδύσεις που υποσχέθηκαν. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε μάλιστα στους Ιταλούς έναντι τιμήματος μόλις 45 εκατομμυρίων, το οποίο αντιστοιχεί στα έσοδα της εταιρείας από τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές σε έναν μόλις χρόνο και καθαρή από υποχρεώσεις.
Λίγες μέρες πριν πέσουν οι υπογραφές των τότε υπουργών, οι Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρήστος Σπίρτζης, χάρισαν στην Hellenic Train, χρέη ύψους σχεδόν 700 εκατομμυρίων ευρώ.
Συγκεκριμένα όπως επιβεβαιώνεται από το ΦΕΚ της 12ης Σεπτεμβρίου 2017, διαγράφηκαν χρέη της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ ύψους 692.161.809,27 ευρώ, όρος απαράβατος για να μεταβιβαστεί η εταιρεία. Επίσης μπορεί να μην έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, όχι μόνο πριν από τα Τέμπη αλλά και μετά, ωστόσο η Hellenic Train με νόμο που είχαν ψηφίσει θα πάρει 750 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος 15ετίας.
Συγκεκριμένα, έχουμε δεχτεί ως κράτος να λαμβάνει 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και αν προστεθεί ο ΦΠΑ, ανέρχεται συνολικά στα 930 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα στις 9 Ιουλίου του 2022 επικυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση Καραμανλή μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου οι άμεσες επενδύσεις της ιταλικής Τrenitalia στην Ελλάδα συρρικνώθηκαν από τα 645 εκατ. ευρώ που ήταν αρχικά στα 77,5 εκατ. ευρώ. Τους χαρίστηκαν δηλαδή άλλα 570 εκατομμύρια περίπου.
Παράλληλα, απεμπολήθηκε η υποχρέωση του ιταλικού ομίλου να αναλάβει το κόστος αγοράς νέων τρένων αξίας 215 εκατ. ευρώ. Επομένως, το ελληνικό Δημόσιο έχει ζημιωθεί συνολικά κατά 797 εκατ. ευρώ στο προηγούμενο διάστημα
Και καθώς ετοιμάζονται –παρά τους 57 νεκρούς-για τη νέα αρπαχτή, ακόμη και πριν από την τραγωδία των Τεμπών, στο τέλος του περασμένου χειμώνα, η Hellenic Train εξασφάλιζε την επιβίωσή της μέσα από έναν συνδυασμό κρατικής επιδότησης ύψους 50 εκατ. ευρώ ετησίως και εσόδων από επιβατικά και εμπορικά δρομολόγια που έφταναν περίπου στα 70 εκατομμύρια. Τα έσοδα από τη λειτουργία εξαφανίστηκαν μετά την 28η Φεβρουαρίου 2023 και ουδέποτε ανέκαμψαν πραγματικά, καθώς τα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη παρέμειναν λειψά και γίνονταν με χαμηλές ταχύτητες μέσα στο καλοκαίρι.
Μετά ήρθε και ο «Daniel», που διέλυσε το δίκτυο με αποτέλεσμα όλων αυτών τα τρένα να έχουν μείνει πλέον χωρίς έσοδα, αφού λόγω της καταστροφής των γραμμών δεν εκτελούνται δρομολόγια και δεν «κόβονται» εισιτήρια αφού ειδικότερα, στα δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης αντιστοιχεί τουλάχιστον το 60% του κύκλου εργασιών της Hellenic Train…
Ρεπορτάζ: Εφημερίδα Μακελειό