Οι συζητήσεις των Τούρκων μαζί μας είναι απλά “προπέτασμα καπνού” και πως όποιος πιστεύει το αντίθετο εθελοτυφλεί, υιοθετώντας τη ρήση “Σφάξε με πασά μου να αγιάσω”
Απομένουν τρείς (3) μόνο ημέρες από την έναρξη των εργασιών του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας που θα διεξαχθεί στην Αθήνα, με την Ελληνική κυβέρνηση να προσδοκά να βρεί διαύλους συνεργασίας με τους γείτονες, ξεκινώντας από θέματα “χαμηλής πολιτικής” κοινού συμφέροντος για τις δύο χώρες.

Τα μηνύματα που στέλνει ο Ερντογάν για τις Ελληνοτουρκικές σχέσεις
Εκτίμησή μας είναι ότι σε τέτοια θέματα, όπως αντιμετώπιση κλιματικής αλλαγής, “πράσινη” ενέργεια, τουρισμός , εμπόριο, θα υπάρξει πρόοδος και υπογραφή συμφωνιών των δύο χωρών, ωστόσο η ηρεμία την οποία επιδιώκει η χώρα μας να διατηρηθεί στο Αιγαίο, δεν φαίνεται να συνεχίζεται για πολύ.

Αιτία γιαυτό ήταν οι δηλώσεις Ερντογάν περί “Πατρίδας της καρδιάς του”, όπου συμπεριέλαβε την Θεσσαλονίκη εντός αυτής, αυτές του ΥΠΕΞ Φιντάν περί τουρκικής μειονότητας σε Θράκη αλλά και Δωδεκάνησα και εκείνες του Τούρκου Α/ΓΕΝ Τατλίογλου, όπου επανέφερε το ζήτημα αποστρατικοποίησης και Εθνικής κυριαρχίας μας σε νησιά μας στο Αιγαίο.

Πέραν των ανωτέρω η Τουρκία “φρόντισε ” να μας δείξει τις προθέσεις της, “γεμίζοντας” το Αιγαίο με NOTAM της ανατολικότερα του 25ου μεσημβρινού από Βορρά προς Νότο, περιοχή την οποία αυθαίρετα επιχειρεί να χαρακτηρίσει ως δική της περιοχή ευθύνης σε θέματα έρευνας και διάσωσης, ενώ τις τελευταίες ημέρες είχαμε και κάποιες λίγες σποραδικές παραβιάσεις του Εθνικού Εναερίου Χώρου(ΕΕΧ) μας από την Πολεμική αεροπορία των “γειτόνων”.

Τέλος η Τουρκία σε μια επίδειξη δύναμης έχει αναγγείλει ότι το 2023 θα κλείσει πραγματοποιώντας τον Δεκέμβριο την πρώτη πτήση του μαχητικού της 5ης γενιάς ΚΑΑΝ και του drone ANKA-3, μηδέ αποκελιομέμης κατά την εκτίμησή μας, κάποια από τις δύο παρεθενικές πτήσεις να πραγματοποιείται για “συμβολικούς λόγους” τις ημέρες που η τουρκική αντιπροδωπεία θα βρίσκεται στην Αθήνα για συνομιλίες.

Νέο αρματαγωγό κατασκεύασε και παρέδωσε η Τουρκική αμυντική βιομηχανία στο Πολεμικό Ναυτικό της
Παράλληλα συνεχίζεται η ραγδαία ανάπτυξη πληθώρας οπλικών συστημάτων-μέσω και πυρομαχικών από την Τουρκική αμυντική βιομηχανία και η παράδοση-ενσωμάτωση αυτών στις Τουρκικές ένοπλες Δυνάμεις , σε πείσμα της κακής κατάστασης της οικονομίας της χώρας και των καταστροφικών σεισμών, γεγονός που δεν αφήνει κατά την εκτίμησή μας καμία αμφιβολία ότι ο Ερντογάν προετοιμάζει πυρετωδώς τη χώρα του για στρατιωτική εμπλοκή με την Ελλάδα.

Πρός επίρρωση των παραπάνω, οι Τούρκοι αναφέρουν περιχαρείς πως LCTs αναπτύχθηκε από την Anadolu Shipyard για να καλύψει την ανάγκη των Τουρκικών Ναυτικών Δυνάμεων για ένα αποβατικό πλοίο. Το έργο ολοκληρώθηκε με επιτυχία σε σύντομο χρονικό διάστημα 36 μηνών από την πρώτη υπογραφή.

Υπάρχουν ανάλογα πλοία με κωδικό μεταξύ TCG Ç-151 και TCG Ç-158. Χρησιμοποιείται από το τουρκικό ναυτικό για τη μεταφορά αρμάτων μάχης, τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης και πεζοναυτών σε μικρές αποστάσεις. Τα πλοία κατηγορίας Ç-151 έχουν την υψηλότερη ταχύτητα μεταξύ πλοίων παρόμοιας κλάσης στον κόσμο, μέγιστη ταχύτητα 18 κόμβων. Εξήχθη στο Κατάρ σε παρόμοιες διαμορφώσεις.

Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για την εξαγωγή της κλάσης Ç-151, σε διάφορες χώρες.

Ιστορικό-Χαρακτηριστικά των τουρκικών αρματαγωγών (LCT)
Τα Fast Landing Ships (LCT) αναπτύχθηκαν για να καλύψουν τις ανάγκες του Τουρκικού Ναυτικού για πλοία γρήγορης απόβασης.

Το έργο, ξεκίνησε μετά την υπογραφή της θυγατρικής της Anadolu Shipyard-Furtrans, με την SSB τον Ιούνιο του 2009.

Έχουν παραδοθεί 8 LCT στο Τουρκικό Ναυτικό.

Το έργο ολοκληρώθηκε σε 37 μήνες από την πρώτη υπογραφή.

Τα πλοία κωδικοποιούνται μεταξύ TCG Ç-151 και TCG Ç-158. Το έργο LCT ήταν το πρώτο έργο στρατιωτικού πλοίου της Anadolu Shipyard.

Τα LCT έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν άρματα μάχης, τεθωρακισμένα οχήματα μάχης και αμφίβιο πεζικό σε μικρές αποστάσεις. Τα LCT είναι το ταχύτερο σκάφος απόβασης στον κόσμο στην κατηγορία τους, με μέγιστη ταχύτητα 18 κόμβων.

Είναι εξοπλισμένο με 2 πυροβόλα 25 mm παραγωγής ASELSAN και 2 πυροβόλα των 12,7 mm για την αυτοάμυνα του πλοίου και την καταστολή των παράκτιων θέσεων και την προστασία του αμφίβιου πεζικού κατά την απόβαση. Τα LCT μπορούν ναενεργούν σε ρηχά νερά.

Τα Χαρακτηριστικά του είναι :

Εκτόπισμα: 1156 τόνοι
Μήκος: 79,9 μέτρα
Πλάτος: 11,7 μέτρα
Πλήρωμα: 20
Αυτοάμυνα: 2 πυροβόλα της ASELSAN 25 mm και 2 πυροβόλα 12,7 mm
Εμβέλεια: 1200 ναυτικά μίλια (2222 km)
Χωρητικότητα: 200 τόνοι μεταφορικής ικανότητας φορτίου , 7 άρματα από λιμάνι σε λιμάνι – 420 τόνοι μεταφορικής ικανότητας

“Σφάξε με πασά μου να αγιάσω”
Από τα παραπάνω ανατιλαμβανόμαστε ότι οι συζητήσεις των Τούρκων μαζί μας είναι απλά προπέτασμα καπνού και πως όποιος πιστεύει το αντίθετο εθελοτυφλεί, σύμφωνα με τη ρήση “Σφάξε με πασά μου να αγιάσω”.

Οι Τούρκοι ρίχνουν στο νερό αρματαγωγό για να καταλάβουν τα νησιά μας στο Αιγαίο και εμείς μιλάμε μαζί τους….

Η Ελλάδα θα πρέπει να συνεχίσει το εξοπλιστικό της πρόγραμμα με έμφαση στην απόκτηση drones από σύμμαχες χώρες σε μεγάλους αριθμούς, συνδυαστικά με την ενίσχυση των σχέσεών της με ΗΠΑ-Γαλλία-Ισραήλ, ακολοθώντας πιστά τη ρήση “αν θέλεις ειρήνη προετοιμάσου για πόλεμο”.

pentapostagma