Οι εταιρείες δημοσκοπήσεων απάντησαν αρνητικά στο αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ – «Σύμμαχός» τους ο Άκης Σκέρτσος

Ο Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς απάντησε αρνητικά στο αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για ανάρτηση των πρωτογενών και αστάθμητων δεδομένα των δημοσκοπήσεων, την ώρα που όλο και περισσότερες συστημικές δημοσκοπήσεις προκαλούν απορία στους πολίτες, λόγω των αποτελεσμάτων τους.

Ο ΣΕΔΕΑ υποστηρίζει ότι «η δημοσιοποίηση αστάθμιστων δεδομένων αφενός μεν δεν προβλέπεται στον Ν 3603/2007, αφετέρου η μη δημοσιοποίησή τους αποτελεί την κρατούσα πρακτική σε ολόκληρο τον κόσμο».

Παράλληλα σημειώνει ότι «εάν κάποιος επιθυμεί πρόσθετο έλεγχο σε μια δημοσκόπηση, μπορεί να προσφύγει στην Ελεγκτική Δημοσκοπήσεων».

Επί τις ουσίας οι εταιρείες δημοσκοπήσεων ισχυρίζονται ότι θα βγάζουν ως αποτελέσματα ότι θέλουν, χωρίς να δίνουν αναφορά σε κανέναν, κάτι που προκαλεί εντύπωση, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουμε δει τα αποτελέσματα πολλών δημοσκοπήσεων να διαψεύδονται και δεν είναι διόλου απίθανο να το δούμε και στις εκλογές του Μαΐου!

Υπενθυμίζεται ότι χθες η Πόπη Τσαπανίδου μεταξύ άλλων κάλεσε τις «εταιρίες δημοσκοπήσεων να υπηρετήσουν με διαφάνεια το έργο τους αναρτώντας από εδώ και στο εξής τα πρωτογενή και αστάθμητα δεδομένα των ερευνών τους».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΕΔΕΑ:

«Αναφορικά με το αίτημα που δημοσιοποίησε χθες στα ΜΜΕ η εκπρόσωπος τύπου του ΣΥΡΙΖΑ για ανάρτηση από τις εταιρείες δημοσκοπήσεων των μη σταθμισμένων πρωτογενών δεδομένων τους, ο ΣΕΔΕΑ δηλώνει τα εξής:

Οι εταιρείες μέλη του ΣΕΔΕΑ τηρούν τις διατάξεις του Ν 3603/2007 περί δημοσκοπήσεων και λειτουργούν με απόλυτη διαφάνεια.
Οι εταιρείες μέλη του ΣΕΔΕΑ ελέγχονται ως προς τη διεξαγωγή των ερευνών κοινής γνώμης μέσω του συστήματος Ποιοτικού Ελέγχου Συλλογής Στοιχείων (ΠΕΣΣ) και πιστοποιούνται βάσει αυτού.
Η δημοσιοποίηση αστάθμιστων δεδομένων αφενός μεν δεν προβλέπεται στον Ν 3603/2007, αφετέρου η μη δημοσιοποίησή τους αποτελεί την κρατούσα πρακτική σε ολόκληρο τον κόσμο.
Υπενθυμίζουμε πως η Ελεγκτική Δημοσκοπήσεων μπορεί να έχει πρόσβαση στα πρωτογενή αστάθμιστα δεδομένα στο πλαίσιο ελέγχου οποιασδήποτε έρευνας. Ως εκ τούτου, εάν κάποιος επιθυμεί πρόσθετο έλεγχο σε μια δημοσκόπηση, μπορεί να προσφύγει στην Ελεγκτική Δημοσκοπήσεων.
Το πραγματικό πρόβλημα είναι η δημοσιοποίηση δημοσκοπήσεων από εταιρείες που δεν ακολουθούν τις επιταγές του νόμου, δεν ανήκουν στον ΣΕΔΕΑ και δεν ελέγχονται για τις έρευνές τους».
Ο Α.Σκέρτσος στο πλευρό των δημοσκόπων

Φυσικά οι εταιρείες δημοσκοπήσεων βρήκαν «σύμμαχο», καθώς ο Άκης Σκέρτσος, στην πρώτη του εμφάνιση ως κυβερνητικός εκπρόσωπος έκανε επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ για το αίτημα να δημοσιεύονται τα στοιχεία των δημοσκοπήσεων

Σύμφωνα με τον ίδιο, το να αμφισβητεί κάποιος τα νούμερα των δημοσκοπήσεων είναι… λαϊκισμός!

«Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μας εκπλήσσει. Αντιθέτως είναι εντελώς προβλέψιμος. Το ίδιο έκανε και το 2019 και έπεσε εντελώς έξω. Άλλωστε η αμφισβήτηση των δημοσκοπήσεων είναι μέσα στα SOS στο «λυσάρι» κάθε πολιτικού λαϊκιστή ιδίως όταν χάνει. Επαφίεται στον ΣΕΔΕΑ αν θα αντιδράσει για αυτή την επίθεση στις εταιρίες δημοσκοπήσεων» υποστήριξε το δεξί χέρι του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Μάλιστα, ο ίδιος προκάλεσε ερωτηματικά αναφέροντας ότι υπάρχουν «αστάθμητά δεδομένα», τα οποία η κυβέρνηση γνωρίζει: «Δημοσίευση δημοσκοπήσεων με αστάθμητα δεδομένα, είναι σαν να κάνεις μπάνιο με τα ρούχα. Και σε κάθε περίπτωση ας προσέχουν τι ζητούν διότι είναι πολύ πιθανό τα αστάθμητα δεδομένα να επιφυλάσσουν ακόμη χειρότερες επιδόσεις για τον ίδιο» υποστήριξε.

Λίγη ώρα μετά τις δηλώσεις του Στέλιου Πέτσα, ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχει «γραμμή» από τους επικοινωνιολόγους του Μαξίμου να μην γίνει debate ανάμεσα στους δύο αρχηγούς γιατί θα… πλήξει τον Μητσοτάκη, ο Σκέρτσος με τη σειρά του τάχθηκε υπέρ μίας τηλεοπτικής συζήτησης μεταξύ όλων των πολιτικών αρχηγών.

Ο Άκης Σκέρτσος δεν δίστασε να επιτεθεί στην εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Πόπη Τσαπανίδου, χαρακτηρίζοντάς ως… «τραμπική»: «Η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ επανήλθε βέβαια τραμπικά δριμύτερη. Είχε δηλώσει πως αν χάσει ο ΣΥΡΙΖΑ θα φταίει η «προπαγάνδα» της Ν.Δ. Τώρα μας αναλύει, επίσης με παγκόσμια πρωτοτυπία, ότι η «προπαγάνδα» αυτή είναι: ο αριθμός τηλεμαχιών, ο χρόνος προβολής των κομμάτων και ο τρόπος παρουσίασης των αποτελεσμάτων των δημοσκοπήσεων» είπε ο Σκέρτσος επιμένοντας στο «κρυφτό» για το debate.