Νέες παράνομες Τουρκικές NAVTEX συνεχίζουν να θέτουν θέμα αποστρατικοποίησης των νησιών και κλείνουν την καρδιά του Αιγαίου για αεροναυτική άσκηση
«Σήματά σου ακατάλυπτα», θα μπορούσαμε να πούμε χρησιμοποιώντας την γνωστή φράση από τις διαβιβάσεις του Στρατού, ότι είπε η Τουρκία στην Ρηματική Διακοίνωση της Αθήνας για τις NAVTEX και την ΝΟΤΑΜ και επανήλθε σήμερα θέτοντας και πάλι θέμα αποστρατικοποίησης όλων των νησιών από την Θάσο μέχρι το Καστελόριζο και δεσμεύοντας το κεντρικό Αιγαίο με παράνομη NAVTEX για αεροναυτική άσκηση στις 23 και 24 Φεβρουαρίου, σε μια προσπάθεια να τεντώσουν τα νεύρα της Αθήνας.

Αυτά την στιγμή που το τουρκικό πρακτορείο Anadolu έδινε στη δημοσιότητα βίντεο από την παρθενική πτήση που πραγματοποίησε το εγχώριας κατασκευής και έως ένα βαθμό σχεδίασης τουρκικό μαχητικό KAAN, που η τουρκική αμυντική βιομηχανία ισχυρίζεται πως είναι στελθ και ανήκει στην 5η γενιά, με υπεργολάβο τη βρετανική BAE Systems.

To KAAN πέταξε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από την Τουρκία, με αμερικανικούς κινητήρες GE F110. Κινητήρες των F-16 δηλαδή που ήδη διαθέτει η Τουρκία. Σύμφωνα με την ίδια πηγή ορισμένος αριθμός KAAN θα συνεχίσει να πετάεο με F110. Τα υπόλοιπα θα πετάξουν στο εγγύς μέλλον με εγχώριας κατασκευής κινητήρα ο οποίος αναπτύσσεται και αν όλα πάνε καλά, σε δύο χρόνια θα είναι έτοιμος.

Όπως ισχυρίζονται οι Τούρκοι, το ΚΑΑΝ είναι ή ευελπιστεί να είναι, εφάμιλλο του F-35 και του F-22 το οποίο θυμίζει αρκετά στην όψη.

Στον κίνδυνο που αποτελούν οι τουρκικοί εξοπλισμοί αναφέρθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας μιλώντας στην Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών της Βουλής το βράδυ της Τρίτης λέγοντας χαρακτηριστικά: «Καταλαβαίνετε κι εσείς τον κίνδυνο που οι τουρκικοί εξοπλισμοί αποτελούν για την πατρίδα μας. Και αναφερθήκατε και μόνος σας προηγουμένως στη ναυπήγηση δεύτερου, πιο εξελιγμένου, τουρκικού ελικοπτεροφόρου. Και το μεγάλο ερώτημα που θα έθετε κανείς είναι γιατί φτιάχνεται αυτό το πλοίο. Απλώς και μόνο για να κάνει παρέλαση εντός του Βοσπόρου ή η Τουρκία διεκδικεί την πλήρη υπεροχή και τον έλεγχο της ανατολικής Μεσογείου επί τη βάσει κειμένων που έχει υπογράψει, όπως το τουρκολιβυκό μνημόνιο το οποίο είναι ανύπαρκτο μεν αλλά η Τουρκία συνεχίζει και το επικαλείται και αν αυτή είναι η τουρκική αντίληψη, όπως υποδηλώνεται από θέσεις τις οποίες δεν έχει μεταβάλει η Τουρκία. Ελέχθη προηγουμένως από κάποιους συναδέλφους για τις Navtex. Η Τουρκία έχει χαμηλώσει τους τόνους. Έχει σταματήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό της παραβιάσεις. Αλλά δεν έχει αλλάξει τις βασικές θέσεις ούτε κατά κεραία. Και συνεχίζει ένα πρόγραμμα ναυπηγήσεων σκαφών. Εμείς τι συμπέρασμα, ευρισκόμενοι από την άλλη πλευρά του Αιγαίου πρέπει να συνάγουμε από αυτήν της την τακτική; Και όταν μάλιστα σε μια από τις τελευταίες Navtex συνδυάζει κυριαρχία με ναυσιπλοΐα, κάτι που δεν είχε γίνει στο παρελθόν»

Ο Νίκος Δένδιας τόνισε ακόμα πως μπορεί η Τουρκία μπορεί να έχει χαμηλώσει τους τόνους και να έχει σταματήσει τις παραβιάσεις, αλλά δεν έχει αλλάξει τις θέσεις της ούτε κατά κεραία.