Αυτό δυστυχώς είναι το διόλου ευχάριστο συμπερασμα των όσων διαδραματίζονται έσχατως, συγκεκριμένα :

Εμβληματικό έργο για τις υποδομές και την ανάπτυξη της χώρας, χαρακτήρισε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, τον δρόμο Μπράλου- Άμφισσας, τμήματος του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο που κατά τον Υπουργό σχεδίασε, ωρίμασε, δρομολόγησε και υλοποιεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Όλα αυτά σε εκδήλωση του Επιμελητηρίου Φωκίδας, ανάμεσα δηλαδή σε συμπατριώτες του από όπου λαμβανει και τα ψηφαλακια…

Το συγκεκριμένο έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, με προϋπολογισμό έργου, 262 εκατ. ευρώ. Δημοπρατήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022. Η σύμβαση υπεγράφη ένα χρόνο αργότερα, στις 15 Φεβρουαρίου 2023.

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, μετά από συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027», με δικαιούχο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2027!Δεν συμβαίνει όμως το ιδιο για τα εκτενή έργα της Ηπείρου για τα οποία αγωνίζεται μόνος του με όσες δυνατότητες έχει η του δίνονται μόνον ο Αλ. Καχριμανης κι επανέρχεται στο προσκήνιο παλιότερο ρεπορτάζ του TZAF εν προκειμενω το οποίοι επαναδημοσιευουμε:

Καχριμανης κατά Ταχιάου αλλά γιατί δεν τα βάζει και με τον Μητσοτακη;Υφυπουργός στην …Αιθιοπία είναι ο Ταχιάος;

 ΝΟΈ 24, 2023

Ρωτάμε διότι στην πρόσφατη εδώ επίσκεψη Μητσοτακη οι δυο τους ήταν όλο..αγκαλιές και φιλια, τώρα θυμήθηκε ο Περιφερειαρχης ότι η κυβέρνηση μας αντιμετωπίζει ως..Αλβανία;Αλλά ο Αλέκος το ξέρει καλά το παιγνίδι, βαράει αυτούς που είναι στα μέτρα του διότι τους άλλους τους χρειάζεται..

ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Από το βήμα του συνεδρίου της Ένωσης Περιφερειών και ενώπιον του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας Νίκου Παπαθανάση και του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων Δημήτρη Σκάλκου ξέσπασε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης.

Αφορμή ήταν οι δηλώσεις που είχε κάνει ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος ο οποίος ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν από το κεντρικό κράτος οδικές υποδομές στο Νομό Πρέβεζας.

Οι δηλώσεις μάλιστα έγιναν με περίσσια πολιτικού θράσους αν αναλογιστεί κανείς ότι μέρος των οδικών υποδομών είναι απόλυτη αρμοδιότητα και ευθύνη του κεντρικού κράτους.

Οι μελέτες για οδικές υποδομές στην Πρέβεζα, όπως η αναβάθμιση της παραλιακής προς την Ηγουμενίτσα αλλά η σύνδεση με την Ιόνια εκπονούνταν από το Υπουργείο Υποδομών. Η Περιφέρεια Ηπείρου θέλησε να το απαλλάξει από την ευθύνη αυτή αναλαμβάνοντας μόνη της την ολοκλήρωσή τους.

Ήταν σαφές όμως εξ αρχής ότι η Περιφέρεια δεν είχε προχωρήσει σε καμία διαπραγμάτευση με το Υπουργείο και δεν κατάφερε με την σειρά της να το υποχρεώσει σε συγκεκριμένες δεσμεύσεις.

Έτσι ήρθε το ξέσπασμα του Περιφερειάρχη ο οποίος ανέφερε ότι η Περιφέρεια θέλησε να βοηθήσει για την ολοκλήρωση των μελετών και έχει την πρόθεση να χρηματοδοτήσει ορισμένα οδικά έργα όμως τα χρήματα αυτά δεν αρκούν.

«Εμείς αναλάβαμε να τελειώσουμε τις μελέτες γιατί το Υπουργείο δεν θα τις τελείωνε ποτέ. Θα βάλουμε και λεφτά από το ΠΕΠ για τα έργα αλλά αυτά δεν φτάνουν. Έρχεται ο αρμόδιος υφυπουργός και λέει ότι δεν έχει λεφτόδεντρο… Μα ήταν δική του υποχρέωση οι δρόμοι… Τις δεσμεύσεις από το 2007 τις ξεχνάν.. Είναι σαν μας θεωρούν Αλβανία εδώ… Αν συνεχίσουμε με αυτές τις συμπεριφορές θα βρεθούμε σε πολύ δύσκολες καταστάσεις..» ανέφερε ο Περιφερειάρχης.

Γεγονός είναι ότι οι δηλώσεις Τιαχάου δημιουργούν ένα δυσμενές τοπίο για τις οδικές υποδομές της Ηπείρου. Μάλιστα αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι το Ταμείο Ανάκαμψης δεν θα χρηματοδοτήσει άλλα έργα ενώ το ΕΣΠΑ έχει ελάχιστα περιθώρια και ακόμη λιγότερα χρήματα.