Οι κυβερνήσεις εκμεταλλεύτηκαν τις καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στον τομέα της δημόσιας υγείας για να παραβιάσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα

και να αποκτήσουν έκτακτες εξουσίες κατά τη διάρκεια της συγκυβέρνησης…

Για να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με το τι συνιστά κατάσταση έκτακτης ανάγκης και τις υποχρεώσεις των χωρών, το Παγκόσμιο Συμβούλιο για την Υγεία δημοσίευσε τον περασμένο μήνα ένα “Νομικό δελτίο για την πρόληψη της κατάχρησης των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης δημόσιας υγείας”.

Το έγγραφο εξηγεί πώς οι κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν μια αδικαιολόγητη κατάσταση έκτακτης ανάγκης ως νομικό μέσο για να στερήσουν από τους ανθρώπους βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και ελευθερίες και να παραχωρήσουν στον εαυτό τους έκτακτες εξουσίες.

Οι συγγραφείς του νομικού δελτίου υποστηρίζουν ότι αν οι άνθρωποι σε όλο το φάσμα είχαν ενημερωθεί σωστά για τις απαιτήσεις του Διεθνούς Δικαίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την κήρυξη μιας νόμιμης κατάστασης έκτακτης ανάγκης, οι κατάφωρες παραβιάσεις των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν θα ήταν δυνατές.

Πολλοί θεωρούν ότι το covid-19 ήταν ένα παγκόσμιο γεγονός “δούρειος ίππος” που επέτρεψε την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών, την ομαλοποίηση επικίνδυνων ιατρικών παρεμβάσεων και την πρωτοφανή μεταφορά πλούτου από τους απλούς ανθρώπους στους υπερπλούσιους.

Υπάρχει επίσης βαθιά ανησυχία ότι αυτό ήταν απλώς μια δοκιμαστική λειτουργία και ότι η επικείμενη έκδοση της “Συνθήκης για την Πανδημία” του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (“ΠΟΥ”) και των τροποποιημένων Διεθνών Υγειονομικών Κανονισμών θα οδηγήσει αυτά τα τυραννικά μέτρα σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο για την Υγεία (“ΠΣΥ”) δημοσίευσε ένα “Νομικό δελτίο για την πρόληψη της κατάχρησης των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης δημόσιας υγείας” ως απάντηση σε αυτές τις ανησυχίες.

Το έγγραφο αυτό εξηγεί πώς οι κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν την κήρυξη αδικαιολόγητης κατάστασης έκτακτης ανάγκης ως νομικό μέσο για να αρνηθούν στους ανθρώπους τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και ελευθερίες τους και να παραχωρήσουν στον εαυτό τους έκτακτες εξουσίες.

Το κρίσιμο ερώτημα που θα έπρεπε να είχε αντιμετωπιστεί τότε ήταν αν η απειλή που συνιστούσε το covid-19 αντιπροσώπευε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία που απειλούσε τη ζωή του έθνους. Το νομικό δελτίο παρουσιάζει τέσσερα κριτήρια που πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να καθοριστεί αν πρέπει να κηρυχθεί κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Τα κριτήρια αυτά αναφέρουν ότι η απειλή θα πρέπει:

-να είναι πραγματική ή επικείμενη,
-να αφορά ολόκληρο το έθνος,
-να θέτει τη συνέχιση της οργανωμένης ζωής της κοινωνίας σε κίνδυνο εξαφάνισης- και,
-να είναι τόσο έκτακτη ώστε τα συνήθη μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας και τάξης να είναι σαφώς ανεπαρκή.

Τα επιχειρήματα που παρουσιάζονται στο παρόν έγγραφο δείχνουν ότι το γεγονός covid-19 δεν πληρούσε ποτέ κανένα από αυτά τα κριτήρια. Έτσι, καθώς δεν πληρούσε τις νομικές προϋποθέσεις μιας έκτακτης ανάγκης “που απειλεί τη ζωή ενός έθνους”, όλα τα μέτρα παρέκκλισης, όπως τα λουκέτα, οι εντολές για μάσκες, το κλείσιμο σχολείων και μικρών επιχειρήσεων, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και οι εντολές για επιβλαβή εμβόλια, ήταν παράνομες παραβιάσεις του Διεθνούς Δικαίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων .

Όλα τα κράτη έχουν νομική υποχρέωση να θεσπίζουν δημόσιες πολιτικές που προστατεύουν, σέβονται και διασφαλίζουν τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα. Επιπλέον, υπάρχουν ορισμένοι κανόνες και θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα που δεν μπορούν ποτέ να παραβιαστούν, ούτε καν κατά τη διάρκεια μιας κηρυχθείσας κατάστασης έκτακτης ανάγκης. Αντ’ αυτού, κατά τη διάρκεια της εποχής του βομβαρδισμού, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο επέλεξαν να ακολουθήσουν τις συστάσεις του ΠΟΥ, να αγνοήσουν τα δικαιώματα των πολιτών και να θεσπίσουν καταπιεστικές δράσεις για τη δημόσια υγεία. Αποτελεί επίσης τεράστια ανησυχία το γεγονός ότι οι οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων απέτυχαν να θέσουν τις κυβερνήσεις προ των ευθυνών τους για την κατάχρηση των μέτρων έκτακτης ανάγκης.

Οι συγγραφείς του νομικού δελτίου υποστηρίζουν ότι αν οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο είχαν ενημερωθεί σωστά για τις απαιτήσεις της IHRL( Διεθνούς Δικαίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ) και τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την κήρυξη νόμιμης κατάστασης έκτακτης ανάγκης, αυτές οι σοβαρές παραβιάσεις των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν θα ήταν δυνατές.

Για να αποτραπούν μελλοντικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία που θα οδηγήσουν σε παρόμοιες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, το νομικό δελτίο συνιστά, ως εκ τούτου, τις ακόλουθες ενέργειες:

-να ενημερωθεί το κοινό σχετικά με τα κριτήρια για την κήρυξη νόμιμης κατάστασης έκτακτης ανάγκης,
-να συσταθούν επιτροπές για την παρακολούθηση της τήρησης του IHRL και την κοινοποίηση των παραβιάσεων- και,
-να συσταθούν ομάδες ακτιβιστών για την ανάληψη των απαραίτητων προληπτικών νομικών ενεργειών.

Μπορείτε να ακούσετε την Dr. Tess Lawrie να τα εξηγεί αυτά στο 5λεπτο βίντεο που είναι ενσωματωμένο στο άρθρο της ΕΔΩ. Μπορείτε να διαβάσετε το νομικό σημείωμα ΕΔΩ.

katohika