
Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, με το βάρος πλέον να πέφτει στην διαδικασία ταυτοποίηση των σορών που έχουν ανασυρθεί.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της Πυροσβεστικής, οι νεκροί έχουν φτάσει τους 57, ενώ εκτιμάται ότι μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής (03/03), θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας.
Όπως ανέφερε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ο σταθμάρχης έκανε δύο σημαντικά λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία: πρώτα έδωσε λάθος σήμα στον μηχανοδηγό να περάσει στο αντίθετο ρεύμα και στη συνέχεια δεν διαπίστωσε το λάθος του, παρόλο που έβλεπε την αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα για 5,5 χιλιόμετρα.
Μέχρι στιγμής έχουν δηλωθεί επίσημα στην ελληνική αστυνομία ως αγνοούμενοι 56 επιβάτες. Τονίζεται η φράση «μέχρι στιγμής», καθώς υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς. Συγκεκριμένα 24 εκ των αγνοουμένων έχουν ταυτοποιηθεί, ενώ μένουν 33 σοροί για ταυτοποίηση.
Όπως αναφέρθηκε οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι διασώστες παραμένουν δύσκολες καθώς κομμάτια του τρένου έχουν μεταμορφωθεί σε άμορφες μάζες.

Σε νοσοκομεία βρίσκονται 48 άτομα για νοσηλεία, έξι εκ των οποίων σε ΜΕΘ. Μία γυναίκα με σοβαρά εγκαύματα διακομίστηκε στη ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου «Γ. Παπανικολάου», σε ειδική μονάδα εγκαυμάτων.
Συνέχεια της έκτακτης ενημέρωσης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα από τον Εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχο Βασίλειο Βαθρακογιάννη και την Εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμο Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου https://t.co/eWHRF1dzVE pic.twitter.com/ftBtWAYJ1g— Πυροσβεστικό Σώμα (@pyrosvestiki) March 2, 2023
Το διπλό μοιραίο λάθος
Περισσότερα από ένα φαίνεται ότι ήταν τα λάθη που έκανε ο σταθμάρχης Λάρισας, με αποτέλεσμα την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης που έφερε δεκάδες νεκρούς και τραυματίες.
Κι αυτό γιατί, όπως εξήγησε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ο σταθμάρχης της Λάρισας έβλεπε για 5,5 χλμ. την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, στην «κάθοδο» προς Αθήνα αντί στην «άνοδο» στη Θεσσαλονίκη.
Μετά, δηλαδή, το μοιραίο σήμα που έδωσε στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62, ο σταθμάρχης φαίνεται, σύμφωνα με όσα είπε το στέλεχος του ΟΣΕ, να μην αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε προκειμένου να σταματήσει έγκαιρα την επιβατική αμαξοστοιχία.
Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης πήρε προθεσμία για να απολογηθεί το Σάββατο.