Ειδικότερα, με διάταξη που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, δίνεται ηδυνατότητα σε κατόχους οχημάτων που έχουν τραβήξει χειρόφρενο να πάρουν πίσω τις πινακίδεςαφού προηγουμένως καταβάλλουν το ποσό των τελών που αναλογεί στο χρονικό διάστημα επανεκκίνησης το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι λιγότερο από ένα μήνα. Το ύψος των τελών υπολογίζεται αναλογικά με βάση τους μήνες κυκλοφορίας. Έτσι αν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 για 4 μήνες τα 4/12 και ούτω καθεξής.
Για παράδειγμα αν ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.000 κυβικών εκατοστών με τέλη κυκλοφορίας ύψους 615 ευρώ προχωρήσει σε άρση ακινησίας για 4 μήνες θα πληρώσει 205 ευρώ ενώ αν επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητο για 7 μήνες θα καταβάλλει 358,75 ευρώ. 
Άλλος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 300 ευρώ που επιθυμεί να άρει την ακινησία του οχήματος του για διάστημα τεσσάρων μηνών θα πληρώσει τέλη που αντιστοιχούν σε 4/12 δηλαδή 100 ευρώ. 
Για ετήσια τέλη 500 ευρώ και επανακυκλοφορία του οχήματος για διάστημα τριών μηνών το ποσό διαμορφώνεται σε 125 ευρώ ενώ για τέλη ύψους 900 ευρώ και κυκλοφορία για διάστημα 6 μηνών η οφειλή ανέρχεται σε 450 ευρώ.
Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που ένας οδηγός πληρώσει για δύο μήνες τέλη κυκλοφορίας μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα επιθυμεί, για την άρση ακινησίας, ωστόσο τμήμα μηνός, ακόμα και μία μέρα, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας.

Το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία αλλιώς θα κληθεί να πληρώσει τσουχτερά πρόστιμα. 
Έτσι αν κάτοχος αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 720 ευρώ καταβάλει 60 ευρώ για να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του τον Μάιο θα πρέπει στις 31 Μαΐου στην πλατφόρμα MyCAR της ΑΑΔΕ να θέσει εκ νέου το αυτοκίνητό του σε ακινησία δηλώνοντας και το σημείο στο οποίο έχει παρκάρει το όχημα. Αν δεν το πράξει από την 1η Ιουνίου τρέχει ο χρόνος για τη βεβαίωση του προστίμου που ανέρχεται σε 1.320 ευρώ (720Χ2 μείον 120 ευρώ).
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που θέλουν να κάνουν ψηφιακή άρση της ακινησίας θα πρέπει με τους κωδικούς TAXISnet θα να εισέλθουν στην πλατφόρμα MyCAR της ΑΑΔΕ, να επιλέξουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους. Όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός τους στην εφορία θα πρέπει να απευθυνθούν στη αρμόδια Δ.Ο.Υ. προκειμένου να υποβάλλουν το αίτημα άρσης και να παραλάβουν τις πινακίδες τους καθώς ψηφιακή άρση της ακινησίας γίνεται μόνο όταν το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.
Τα βήματα για την άρση της ακινησίας είναι τα ακόλουθα:

1. Η εξόφληση των τελών κυκλοφορίας του έτουςεντός του οποίου γίνεται η άρση ακινησίας ή των αναλογικών/μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, που αναλογούν στο χρονικό διάστημα άρσης ακινησίας.

2. Η ύπαρξη ενεργού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος.

3. Σε περίπτωση που δεν είναι πληρωμένα τα τέλη,επιλέγεται «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας».

Στη συνέχεια επιλέγετε αν επιθυμείτε να καταβάλετε ετήσια ή αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, οπότε για:

– Ετήσια, δημιουργείται το σχετικό ειδοποιητήριο, με τον Κωδικό Πληρωμής.

– Αναλογικά, θα πρέπει να επιλέξετε το πλήθος των μηνών για τους οποίους επιθυμείτε να καταβάλετε τέλη κυκλοφορίας.

Στο μεταξύ στο τραπέζι του υπουργείου Οικονομικών βρίσκεται σχέδιο για επιβολή από το 2025 κλιμακωτού προστίμου ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών δηλαδή όσο νωρίτερα μετά την λήξη της προθεσμίας εξοφληθούν τα τέλη κυκλοφορίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. 
Σημειώνεται ότι βάση το σημερινό καθεστώς το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή τους καθυστερήσει κατά μια ημέρα.

Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr