Τέλος τα πλήγματα σε ρωσικά και κινεζικά εμπορικά

Σε μια συμφωνία «βόμβα» Ρωσία και Κίνα αναγνώρισαν ουσιαστικά ως διεθνώς συναλλασσόμενο μέρος τους Χούθι της Υεμένης για εμπορικές συμφωνίες την ίδια στιγμή που στην Δύση τους έχουν κατατάξει ως τρομοκρατική οργάνωση.

Έτσι οι αντάρτες Χούθι στην Υεμένη κατέληξαν σε συμφωνία με τη Ρωσία και την Κίνα για να επιτρέψουν την ασφαλή διέλευση των πλοίων τους, όπως ανέφερε σήμερα το Bloomberg, το οποίο επικαλείται άτομα που γνωρίζουν τις συζητήσεις.
Όπως προσθέτει το δημοσίευμα, σε αντάλλαγμα για την ασφαλή διέλευση είναι πιθανό ότι η Ρωσία και η Κίνα θα παράσχουν κάποιου είδους πολιτική υποστήριξη στους Χούθι, ενδεχομένως ενώπιον του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, στο οποίο και οι δύο χώρες είναι μόνιμα μέλη.

Πάντως, οι λεπτομέρειες αυτής της υποστήριξης δεν είναι σαφείς, αναφέρει το Bloomberg.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι όσες εμπορικές εταιρείες θα θέλουν να περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα τα προϊόντα τους με ασφάλεια θα προτιμούν ρωσικές και κινεζικές εταιρείες και πλοία μεταφορών, εκτός αν επιθυμούν να ρισκάρουν πλήγματα ή να κάνουν το περίπλου της Αφρικής.

Ήδη οι Χούθι είχαν κάνει γνωστό ότι δεν θα στόχευαν κινεζικά ή ρωσικά πλοία. Φαίνεται όμως ότι η Ρωσία και η Κίνα αναζητούσαν μια ειδικότερη συμφωνία μετά την παραδοχή των Χούθι ότι αναγνώρισαν λανθασμένα κάποια πλοία.

Αυτή ήταν η περίπτωση του πλοίου True Confidence στις 6 Μαρτίου. Ήταν η πρώτη φορά που κάποια επίθεση των Χούθι με drone προκαλούσε θύματα – τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Αν και ένας εκπρόσωπος των Χούθι ισχυρίστηκε ότι το πλοίο ήταν αμερικανικό, οι ιδιοκτήτες του πλοίου αρνήθηκαν οποιαδήποτε σχέση με τις ΗΠΑ. Το πλοίο φέρεται να πωλήθηκε από αμερικανική εταιρεία σε εταιρεία με έδρα τη Λιβερία μόλις τον περασμένο μήνα.

Σε ένα άλλο περιστατικό, όπως σημειώνει το Forbes, πύραυλοι των Χούθι εξερράγησαν κοντά σε πλοίο φορτωμένο με ρωσικό πετρέλαιο, λίγες ημέρες αφότου οι Χούθι είχαν δηλώσει ότι τα ρωσικά πλοία μπορούσαν να περάσουν με ασφάλειας.


Υπενθυμίζεται ότι οι Χούθι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και τη Βρετανία, αλλά δεν περιορίζονται σε πλοία που ανήκουν μόνο σε αυτές τις χώρες.

pronews