Με απεργίες και κοινωνική ένταση, τρακτέρ στους δρόμους και «χειρόφρενα» στους σιδηροδρόμους, έχει κάνει πρεμιέρα στη Γερμανία το 2024, το οποίο και κινδυνεύει να εξελιχθεί στη χρονιά της Άκρας Δεξιάς εάν δεν υψωθεί έγκαιρα ανάχωμα πριν από τις ευρωεκλογές του Ιουνίου και τις κρίσιμες κάλπες σε ανατολικογερμανικά κρατίδια το Σεπτέμβριο. Πίσω από την αναταραχή και την οργή των αγροτών η Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) καραδοκεί, ενώ ο τρικομματικός κυβερνητικός συνασπισμός αδυνατεί να ανακάμψει δημοσκοπικά με τα δύο τρίτα των πολιτών να θέλουν να δουν τον Όλαφ Σολτς εκτός καγκελαρίας.

Μετά τα μπλόκα χιλιομέτρων των αγροτών σε κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους από τη Βαυαρία έως το Βερολίνο κόντρα στις περικοπές επιδοτήσεωνστον κλάδο ελέω δημοσιονομικής κρίσης, ακολούθησαν οι οδηγοί φορτηγών διαμαρτυρόμενοι για τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων και στο «χορό» εισήλθαν και οι μηχανοδηγοί στουςσιδηροδρόμους προβάλλοντας αιτήματα μισθολογικά και μείωσης των ωρών εργασίας. Οι σταθμοί άδειασαν και τα δρομολόγια διακόπηκαν για τρεις ημέρες. Για υψηλότερους μισθούς και λιγότερη γραφειοκρατία είχαν απεργήσει και οι γιατροί.

Το κλίμα δυσαρέσκειας των εργαζομένων στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης εντείνεται και μαζί και οι πιέσεις προς την κυβέρνηση συνασπισμού και τον καγκελάριο Σολτς. Ο διχασμός του πολιτικού Κέντρου έχει ενθαρρύνει τις επιμέρους πιέσεις κόντρα σε σειρά αντιδημοφιλών μέτρων που εντάσσονται στον ευρύτερο περιορισμό των κρατικών δαπανών στον προϋπολογισμό του 2024.

Αναζητώντας την απαιτούμενη εξοικονόμηση πόρων, η κυβέρνηση αποφάσισε να καταργήσει την επιδότηση για το καύσιμο ντίζελ που χρησιμοποιούν τα αγροτικά οχήματα, γεγονός που πυροδότησε μεγάλες διαδηλώσεις το Δεκέμβριο. Η οργή των αγροτών δεν υποχώρησε ούτε μετά τη μερική κυβερνητική υποχώρηση για σταδιακή και όχι άμεση κατάργηση της επιδότησης, αλλά και τη διατήρηση του ευνοϊκού καθεστώτος για τα τέλη κυκλοφορίας των αγροτικών οχημάτων. Όσο για το ισχυρό συνδικάτο των μηχανοδηγών, οι διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn) παραμένουν σε τέλμα.

Το θέαμα των τρακτέρ στους γερμανικούς δρόμους μόνο συνηθισμένο δεν είναι και συνολικά οι διαμαρτυρίες και το επίπεδο της κοινωνικής αναταραχής στη σημερινή Γερμανία είναι πρωτόγνωρο.