Αυτός είναι ίσως ο αντιπροσωπευτικότερος τίτλος για όσα συμβαίνουν αλλά και τα συμβαίνοντα περί τον καθορισμό τιμών και δρομολογίων στην κλασσικη πτήση Ιωαννινα-Αθήνα-Ιωαννινα..

Την ίδια στιγμή οι δύο ελληνικές αεροπορικές εταιρείες που αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για την γραμμή Ιωαννίνων- Ηρακλείου διαπραγματεύονται τη σημαντική μείωση των δρομολογίων εν όψει της επανάληψης του διαγωνισμού.

Η γραμμή Ιωαννίνων- Αθηνών είναι η μοναδική με τις δύο ή τρεις πτήσεις την ημέρα και εκτελείται από μία εταιρεία με όλα τα χαρακτηριστικά του μονοπωλίου.

Ο προγραμματισμός στις ώρες γίνεται από την ίδια την εταιρεία και χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι πραγματικές ανάγκες της περιοχής ενώ οι τιμές των εισιτηρίων αυξομειώνονται μέσα στη μέρα, ανάλογα με τη ζήτηση για συγκεκριμένη ημερομηνία..

Κι αυτό συμβαίνει καθώς δεν υπάρχει κανένας έλεγχος από το κράτος.

Νόμος της ελεύθερης αγοράς, μπορεί να πει κάποιος.. Με την διαφορά ότι η ελεύθερη αγορά με την ασυδοσία απέχουν πολύ..

Άλλωστε ο νόμος της ελεύθερης αγοράς ακολουθήθηκε στα σούπερ μάρκετ και τώρα μια ολόκληρη κυβέρνηση τρέχει πίσω από την ακρίβεια.

Το μονοπώλιο λοιπόν που έχει καθιερωθεί οδηγεί στην υποβάθμιση του αεροδρομίου Ιωαννίνων..

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η κήρυξη ως άγονου του διαγωνισμού για την πτήση Ιωαννίνων- Ηρακλείου. Οι δύο ελληνικές αεροπορικές δεν έδειξαν κανένα ενδιαφέρον σε μία γραμμή αδρά επιδοτούμενη από το ελληνικό κράτος.

Σύμφωνα με πληροφορίες το διάστημα αυτό διαπραγματεύονται με το Υπουργείο Υποδομών για το ίδιο θέμα απαιτώντας ουσιαστικά λιγότερα δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση με το ίδιο όμως συνολικό ποσό επιδότησης.

Αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί προς το παρόν αν και ασκούνται πιέσεις για επανάληψη του διαγωνισμού εντός του Απριλίου..

Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται.