Μετά την αήθη επίθεση του Γιάννη Οικονόμου ο Χρήστος Ράμμος χαρακτηρίζει βαθύτατα προσβλητικό τον ισχυρισμό ότι φιλοδοξεί να παίξει ρόλο πολιτικού παράγοντα και ρωτά τον πρώτο από που αντλεί την διαπίστωση, με δεδομένο ότι το αντίθετο αποδεικνύουν αναμφισβήτητα τα επί σαράντα χρόνια εργασίας του στο Συμβούλιο της Επικρατείας και τα τελευταία τέσσερα στην ΑΔΑΕ.

Ο κ. Ράμμος επισήμανε ότι η χθεσινή συνάντηση με τον Αλέξη Τσίπρα έγινε μετά από αίτημα του δεύτερου, ότι η πόρτα της Αρχής είναι ανοιχτή σε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς βάσει του άρθρου 8 §6 του πρόσφατου νόμου 5002/2022 (όπως εξ άλλου και το προϊσχύσαν άρθρο 5 §4 του ν.2225/1994) προσθέτοντας ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν του ζήτησε ποτέ συνάντηση «προφανώς διότι είχα τακτική επικοινωνία για θέματα αρμοδιότητας της ΑΔΑΕ όλα αυτά τα χρόνια που είμαι Πρόεδρος της Αρχής, με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Γεραπετρίτη. Είχα επίσης δύο συναντήσεις με δική μου πρωτοβουλία και με τον κ. Υπουργό της Δικαιοσύνης».

Απαντώντας και στον Ισίδωρο Ντογιάκο ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ ο σχολίασε τα περί δήθεν έλλειψης σεβασμού στο πρόσωπο του εισαγγελικού λειτουργού τονίζοντας ότι οι γνωμοδοτήσεις των εισαγγελικών οργάνων είναι σεβαστές ως επιστημονικά νομικά κείμενα, χωρίς να είναι νομικά δεσμευτικές, αλλά και ότι οι ανεξάρτητες αρχές υπάγονται στην αρχή της νομιμότητας, χωρίς αυτό να δεν σημαίνει ότι μπορεί να τους ασκηθεί προληπτικός έλεγχος και να διατυπωθούν δεσμευτικές υποδείξεις από οποιοδήποτε άλλο κρατικό όργανο για το πως θα ασκήσουν τις αρμοδιότητες τους. 

«Αν κάποιος φρονεί ότι μια πράξη ανεξάρτητης αρχής δεν είναι σύννομη, μπορεί να προσφύγει στην αρμόδια να αποφανθεί σχετικώς εκ του Συντάγματος και εκ του νόμου Διοικητική Δικαιοσύνη» ανέφερε ο κ. Ράμμος και θύμισε, για ακόμα μία φορά, την ανεξαρτησία της Αρχής που λογοδοτεί ενώπιον του Κοινοβουλίου. 

Σε ό,τι αφορά την ουσία των πραγμάτων τόνισε ότι σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 6 § 1 περ α του ν.3115/2003 «Η ΑΔΑΕ διενεργεί, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν καταγγελίας, τακτικούς και έκτακτους ελέγχους, σε εγκαταστάσεις, τεχνικό εξοπλισμό, αρχεία, τράπεζες δεδομένων και έγγραφα της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (Ε.Y.Π.), άλλων δημοσίων υπηρεσιών, οργανισμών, επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς και ιδιωτικών επιχειρήσεων που ασχολούνται με ταχυδρομικές, τηλεπικοινωνιακές ή άλλες υπηρεσίες σχετικές με την ανταπόκριση και την επικοινωνία”. 

Ως εκ τούτου ο κ. Ράμμος δηλώνει πως δεν μπορεί να κατανοήσει ποιο πρόβλημα νομιμότητας δημιουργούν οι έλεγχοι τους οποίους πραγματοποίησε πρόσφατα η ΑΔΑΕ σε παρόχους, ενώ σε ό,τι αφορά το αρχείο της ΑΔΑΕ , πέρα από το γεγονός ότι και άριστο ψηφιοποιημένο αρχείο να είχε η Αρχή , και πάλι θα έπρεπε να διενεργεί ελέγχους στους παρόχους για να διαπιστώσει πως έχει εφαρμοστεί από αυτούς μια συγκεκριμένη διάταξη άρσης απορρήτου και αν τηρείται η νομιμότητα. «Έχω επανειλημμένα εξηγήσει στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ότι η ΑΔΑΕ δεν ευθύνεται για την ανυπαρξία ειδικού ψηφιοποιημένου και επεξεργάσιμου ηλεκτρονικού αρχείου, εφόσον η ελληνική πολιτεία επέλεξε παγίως να διαβιβάζεται ο τεράστιος αριθμός των διατάξεων άρσης του απορρήτου σε έγχαρτη μορφή. Η συσσώρευση πολλών δεκάδων χιλιάδων διατάξεων και βουλευμάτων σε ειδικούς αποθηκευτικούς χώρους της Αρχής καθιστά παντελώς αδύνατη την διαχείριση και επεξεργασία του από μια ακραία υποστελεχωμένη αρχή, όπως η ΑΔΑΕ