Σε πρώτη φάση το κόστος θα αυξηθεί στα 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο από 0,03 που είναι σήμερα.

Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης προβλέπεται να πάει στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο από τον παραχωρησιούχο ώστε σε περίοδο τριών ετών να ανατιμηθεί εκ νέου και να διαμορφωθεί στα 6,3 λεπτά.

Προ ημερών και σύμφωνα με δημοσίευμα στο newmoney με πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, εξουσιοδοτήθηκε ο κ. Σταϊκούρας να προχωρήσει στην τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής που είναι ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα της συμφωνίας και επομένως μένει να αποφασιστεί ο χρόνος που θα το κάνει.

Η πολιτική ηγεσία έχει δηλώσει δημόσια ότι θα συνεργαστεί με το ΤΑΙΠΕΔ για να γίνουν όλα τα αναγκαία βήματα, ωστόσο αυτά φαίνεται να γίνονται με πολύ αργούς ρυθμούς. Πρόσφατα από το βήμα της γενικής συνέλευσης των μετόχων, ο κ. Γιώργος Περιστέρης, επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχε αφήσει να εννοηθεί ότι επίκεινται υπογραφές μέσα στον Μάρτιο. Επεσήμανε, ωστόσο, ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να ικανοποιηθούν όλα τα προαπαιτούμενα από πλευράς Δημοσίου και να αρχίσει να μετράει ο χρόνος της σύμβασης για την κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο.

Στο μεταξύ, στις παράπλευρες απώλειες της παραχώρησης της Εγνατίας οδού θα είναι και οι 76.000 κάρτες δωρεάν τοπικών μετακινήσεων σε χρήστες του δρόμου που εν όψει της ιδιωτικοποίησης του οδικού άξονα θα πρέπει να ανακληθούν. Διαφορετικά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα πρέπει να καλύψει το κόστος της διατήρησής τους, κάτι που δεν φαίνεται διατεθειμένο να κάνει καθώς συνεπάγεται αυξημένο κόστος.

Σημειώνεται ότι στην Ήπειρο δωρεάν διέλευση εντός των ορίων των περιοχών ισχύει για τους κατοίκους των τριών δήμων της Θεσπρωτίας και για τους κατοίκους του Δήμου Μετσόβου.

Υπενθυμίζεται ότι η προσφορά της κοινοπραξίας στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας ήταν στο ύψος του 1,5 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 1 δισ. ευρώ παραπάνω από το τίμημα που πρόσφερε η δεύτερη κοινοπραξία του διαγωνισμού (Vinci, Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ).