Το στοιχείο προκύπτει από την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που επιτέλους ολοκληρώθηκε από την Εγνατία ΑΕ και είναι σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τα μέσα Μαρτίου.

Στο διάστημα αυτό θα κληθούν να γνωμοδοτήσουν οι Δήμοι, άλλοι φορείς και βέβαια η Περιφέρεια Ηπείρου.

Από την μελέτη προκύπτει πλέον ο προυπολογισμός του έργου και συνάμα επισημαίνεται ότι «δεν υπάρχει προς το παρόν πληροφόρηση για τον τρόπο χρηματοδότησής του».

Από τον συνολικό προυπολογισμό τα 22 εκατομμύρια αφορούν στα μεγάλα τεχνικά έργα που περιλαμβάνονται στον συγκεκριμένο οδικό άξονα.

Ως αρχή της οδού ορίστηκε το τέλος της παράκαμψης Ηγουμενίτσας κάτι που σημαίνει ότι στο κόστος αυτό δεν περιλαμβάνεται αυτό για το συγκεκριμένο έργο  το οποίο έχει μελετηθεί ξεχωριστά ενώ τον περασμένο Μάιο είχε δημοσιοποιηθεί η ΜΠΕ.

Το συνολικό μήκος της νέας οδικής αρτηρίας είναι 19,2 χιλιόμετρα.  Η νέα χάραξη που προτείνεται αποφεύγει τις δομημένες εκτάσεις, διερχόμενη στις υπώρειες της λοφώδους περιοχής.

Περιλαμβάνει ισόπεδους κόμβους, έναν που θα συνδέει την σχεδιαζόμενη από το Δήμο Ηγουμενίτσας προς το Δρέπανο και έναν δεύτερο που θα συνδέει τον δρόμο με τον οικισμό του Ραγίου. Επίσης ισόπεδος κόμβος προβλέπεται για τη σύνδεση με το Σμέρτο όπως και το Ασπροκκλήσι. Τέλος ένας ακόμη κόμβος προβλέπεται για τη σύνδεση της Σαγιάδας.

Η ΜΠΕ προτείνει λύση για τη γεφύρωση του Καλαμά με άνοιγμα γέφυρας στα 320 μέτρα περιλαμβάνοντας και αυτό με την υφιστάμενη οδό.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι αυτά που αρχίζουν να αποτελούν συνήθεια για την Ήπειρο.. Τρίιχνος δρόμος, δηλαδή με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και μία πρόσθετη σε θέσεις ανωφέρειας και κεντρική νησίδα. Το συνολικό πλάτος θα είναι τα 13 μέτρα.

Όπως επισημαίνεται στη μελέτη «ο άξονας αυτός είναι ιδιαίτερα σημαντικός διότι συνδέει το οδικό δίκτυο της Ελλάδας μέσω της  Εγνατίας και Ιονίου οδού (ΤΕΝ-Τ άξονες) με το σύστημα οδικών αξόνων των νοτίων περιοχών της  Αλβανίας και των Δυτικών Βαλκανίων γενικότερα μέσω του Πανευρωπαϊκού Αξονα VIII.

Σημειώνεται, ότι τμήμα του διασυνοριακού αυτού άξονα εντός της Αλβανίας, από Μαυρομάτι έως  Αγ, Σαράντα, μήκους 40 χλμ., έχει υλοποιηθεί σε μεγάλο ποσοστό (85%) με χρηματοδότηση από  το Εθνικό Σχεδίο Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ / HiPERB).

Η ολοκλήρωση του άξονα δημιουργεί αναμφίβολα νέες προοπτικές και δυναμικές στην ανάπτυξη  του τουρισμού και του εμπορίου σε περιοχές που παρατηρούνται χαμηλά εισοδήματα και ρυθμοί  ανάπτυξης. Επίσης προβλέπεται να καλύψει τον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο στη  διασυνοριακή αυτή περιοχή λόγω της της έντονης δραστηριότητας των μικροεπιχειρήσεων στην  περιοχή, καθώς και του αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος κυρίως κατά την θερινή περίοδο.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί, ότι ο άξονας αυτός ως συνδετήριος κλάδος του ελληνικού  διευρωπαϊκού οδικού δικτύου με το κύριο οδικό δίκτυο της Αλβανίας συμβάλλει στην  πολυτροπικότητα των μεταφορικών δικτύων των δύο χωρών μέσω της δυνατότητας σύνδεσης των  λιμένων Ηγουμενίτσας, Αγ. Σαράντα, Αυλώνα αλλά και των αεροδρομίων Ιωαννίνων, Καστοριάς  και Τιράνων».από epiruspost