Απο Ανάρτηση κας Αννας Μπούκα.Η οδός Εθνικής Αντίστασης -παλαιά λέγονταν Τσούκας, κι εκεί υπήρχαν κυρίως βaρελάδικα και ξυλάδικα.Οπως μας πληροφορεί ο Δημήτρης Χατζής στο διήγημά τουΟ Σιούλας ο ταμπάκος: ΄΄ Λίγο παραπάνω απ’ τα δικά τους τ’ αργαστήρια(των ταμπάκων ) ήτανε τα ξυλάδικα.Μετσοβίτες και Ζαγορίσιοι —απ’ τα βλαχοζάγορα— δουλεύαν εκεί. Οι ταμπάκοι δεν είχανε κανένα νταραβέρι μαζί τους. Δυο δρόμους παραπάνω, οι βαρελάδες —Μετσοβιτες( Οικογένεια Γεωργιου Μπουσβαρου, Γεωργιου Χρ Καχριμανη , Ποσποτικη ) και βλάχοι κι αυτοί, βοβουσιώτες* και ντομπρινοβίτες*- κοπανούσανε χρόνια εκεί πέρα, πάνω στα ρόμπολα και τις οξυες , με τα ξύλινα σφυριά τους, τον ίδιο μόχτο,Οι ταμπάκοι τους ξέρανε, τους καλημέριζαν, διαφορές δεν είχαν μαζί τους και πάρε-δώσε δεν είχαν. Ήταν, βλέπεις, ντατσκαναραίοι, ήγουν χωριάτες. Λίγο παρακάτω, δίπλα στ’ αργαστήρια τους ήταν η Σκάλα.΄΄Φωτογραφία του Αγγελου Καλογερίδη 1948.Η σημερινή Εθνικής Αντιστάσεως φωτογραφημένη απο τα τείχη του Κάστρου και στο βάθος η Παμβώτιδα.Από τη μία τα τείχη του κάστρου και από την άλλη τα διώροφα σπίτια.Επάνω δεξιά με τα τρία παράθυρα ήταν τότε το Δημοτικό Σχολείο Μαρούτσειο(πληροφορία από τον Δημήτριο Ζάνη )Εκεί γινόταν η λαϊκή αγορά. Είναι χειμώνας και φαίνονται μόνο ένα – δύο κάρα. Από την ερημιά του δρόμου, μάλλον θα είναι Κυριακή. από fb Αλ.Καχριμανη Πλοήγηση άρθρων Διαδρομή στο Δούναβη κάποτε μπροστά στην Εκκλησία των Ελλήνων Βλαχων Καλλιεργούσαν και διακινούσαν ναρκωτικα