Ένα χρόνο μετά την έναρξη της μακρόσυρτης διαδικασίας και ταλαιπωρίας που οδήγησε σχεδόν σε ολοκληρωτική καταστροφή τις περσινές καλλιέργειες στον κάμπο της Λαψίστας, λόγω της μη δυνατότητας άρδευσης από το νερό της τάφρου Λαψίστας, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας με έγγραφο που υπογράφει ο Γραμματέας Ιωάννης Σάββας, έδωσε την άδεια χρήσης ύδατος με δικαιούχο τον Τοπικό Οργανισμό Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) Κρύας-Λαψίστας. Η απόφαση αναρτήθηκε λίγο πριν τις τρεις το μεσημέρι της Τετάρτης στη «διαύγεια» μαζί με τη δεύτερη απόφαση που αφορά στη χορήγηση άδειας χρήσης ύδατος για το νερό της Παμβώτιδας για τις ανάγκες άρδευσης των μελών του ΤΟΕΒ Πόρου. άδεια χρήσης ύδατος όπως αναφέρεται σχετικά ισχύει για αγροτική χρήση, άρδευση καλλιέργειας 13.000 στρεμμάτων από τα οποία: 6.700 στρέμματα καλαμπόκι και 6.300 στρέμματα μηδικής, αποκλειστικά για ζωοτροφές από τα περίπου 35.000 στρ. δικαιοδοσίας ΤΟΕΒ Κρύας-Λαψίστας, με σύστημα καταιονισμού (τεχνητή βροχή) από επιφανειακό νερό με άντληση. Η χορηγούμενη ποσότητα Ο δικαιούχος (ΤΟΕΒ Κρύας – Λαψίστας) μπορεί να χρησιμοποιεί από 8.200.000 κ.μ/έτος (ελάχιστη ετήσια ποσότητα) έως 10.000.000 κ.μ/έτος (μέγιστη ετήσια ποσότητα). Η μέτρηση της χρησιμοποιούμενης ποσότητας ύδατος θα γίνεται με τη χρήση ωρομετρητών λειτουργίας των αντλιών σε συνδυασμό με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, ενώ η περίοδος χρήσης ύδατος ορίζεται από 1η Μαΐου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Η διάρκεια της άδειας Η παρούσα άδεια όσον αφορά στη χρήση νερού, δεν θα υπερβαίνει το ένα έτος μετά την έγκριση των αναθεωρημένων Σχεδίων Διαχείρισης του Υδατικού Διαμερίσματος Ηπείρου και όχι πέραν της 31/12/2028, αποκλειστικά και μόνο για τη συγκεκριμένη χρήση που αναφέρεται πιο πάνω και απαγορεύεται η κατά οποιαδήποτε τρόπο αλλαγή ή η τροποποίηση αυτής ή η διάθεση νερού σε τρίτους. Η παρούσα άδεια μπορεί να τροποποιηθεί, πριν από τη λήξη της για λόγους που αφορούν τον χρήστη, μετά από σχετική αίτησή του. Η άδεια μπορεί να ανακληθεί ή καταργηθεί ή τροποποιηθεί από τη Δ/νση Υδάτων Ηπείρου πριν από τη λήξη της εφόσον συντρέχουν οι λόγοι που αναφέρονται στον Ν.3199/2003 (ΦΕΚ 280/Α). Για την αγροτική χρήση, ο δικαιούχος δύναται να διαφοροποιεί από έτος σε έτος τη δραστηριότητά του εφόσον δεν υπερβαίνει σε απόληψη τη μέγιστη χορηγηθείσα ποσότητα που αναγράφεται στην άδεια χρήσης ύδατος Η άδεια στον ΤΟΕΒ Πόρου Παράλληλα με την άδεια χρήσης του νερού της τάφρου Λαψίστας η Αποκεντρωμένη εξέδωσε και την άδεια για τη χρήση του νερού της λίμνης Παμβώτιδας για τις ανάγκες του ΤΟΕΒ Πόρου. Η άδεια ισχύει για αγροτική χρήση, άρδευση καλλιέργειας 3.000 στρεμμάτων (1.200 στρ. καλαμπόκι, 1.000 στρ. μηδική, 600 στρ. κηπευτικά υπαίθρια και 200 στρ. κηπευτικά θερμοκηπίου) από τα περίπου 13.000 στρ. δικαιοδοσίας ΤΟΕΒ Πόρου, με συστήματα στάγδην άρδευσης και καταιονισμού, από επιφανειακό νερό με άντληση. Τα Ο δικαιούχος μπορεί να χρησιμοποιεί από 2.000.000 κ.μ/έτος (ελάχιστη ετήσια ποσότητα) έως 2.500.000 κ.μ/έτος (μέγιστη ετήσια ποσότητα). Η μέτρηση της χρησιμοποιούμενης ποσότητας ύδατος θα γίνεται με τη χρήση ωρομετρητών λειτουργίας των αντλιών σε συνδυασμό με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Η περίοδος χρήσης ύδατος ορίζεται από 1η Μαΐου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ – ΙΔΟΥ ΤΙ ΓΡΑΦΑΜΕ Υπενθυμίζουμε στους πολιτικά άχρηστους τη λύση για Λαψιστα…ΤΗ ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΦΕΒ 22, 2026 Δείτε το ρέορταζ Εσύ ρε Καχριμανη που έχεις λίγο παραπάνω μυαλό απ τους άχρηστους γιατί δεν μας ακούς για Λαψιστα; ΦΕΒ 17, 2026 Μήπως επειδή σου…πέφτουμε κι εσένα πολύ…Δεξιοί και κοπανάμε τον φίλο σου το Μητσοτάκη που είναι ο χειρότερος πρωθυπουργός της Μεταπολίτευσης ακόμη κι απ τον Τσίπρα; Τρεις λίμνες νερό χάσαμε και φέτος προς τον Καλαμα αλλά τον Αύγουστο θα μιλάμε πάλι για λειψυδρια… Αναδημοσιεύουμε τα γραφόμενα και περιμένουμε.. Η ίδια η φύση τους…υποδεικνύει τη δική μας λύση για Λαψιστα αλλά είναι όλοι άδεια πουκάμισα , πολιτικά άχρηστοι και μύωπες… ΦΕΒ 12, 2026 Θα διαβάσετε πιο κάτω το τεπορταζ καθώς και αναδημοσιευση της προτάσεως μας που εκκρεμεί εδώ και ..30 χρόνια για τη Λαψιστα…Η ίδια η φύση με τον πλημμυρισμένο κάμπο στον χώρο του παλιού έλους τους υποδεικνύει ΟΣΑ ΛΕΜΕ: ΕΠΕΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΛΙΟΥ ΕΛΟΥΣ ΜΕ ΑΠΛΗ ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΩΣ ΛΙΜΝΗ ΩΣ ..ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΤΗ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΚΑΙ ΕΦΕΔΡΙΚΗ ΔΕΞΑΜΕΝΗ για το καλοκαιρι τι δεν καταλαβαίνουν; Δείτε το ρεπορτάζ.απ το Epirus post Η τάφρος έχει υπερχειλίσει, χωρίς η αφθονία νερού να είναι αρκετή για να εγγυηθεί ότι κατά την θερινή περίοδο η ρύπανση δεν θα επιβαρύνει την κατάσταση με τον κίνδυνο αδυναμίας ποτίσματος να επαναλαμβάνεται. Τα παράπλευρα της τάφρου κανάλια είναι γεμάτα με σκουπίδια, απορρίμματα και άλλα υλικά δημιουργώντας αλγεινές εικόνες αλλά και ενδεικτικές της κατάστασης. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας που είχε αναλάβει πρωτοβουλίες και είχε θέσει χρονοδιαγράμματα δεν αποδείχθηκε συνεπής με όλα αυτά. Η πηγή ρύπανσης της τάφρου δεν έχει προσδιοριστεί, ή αν αυτό έχει προκύψει από τις αναλύσεις κρατείται επτασφράγιστο μυστικό. Μετά την αυτοψία προ λίγων βδομάδων που έκανε ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας στην τάφρο, σύμφωνα με πληροφορίες ακολούθησαν ορισμένες συναντήσεις και συζητήσεις χωρίς όμως να υπάρχει καμία ανακοίνωση. Αγρότες και παραγωγοί ζουν με την διπλή αγωνία.. Αφενός να γίνει έγκαιρα η αποστράγγιση σε επτά χιλιάδες στρέμματα που βρίσκονται κάτω από τα νερά και αφετέρου να δοθεί άδεια χρήσης νερού της τάφρου ώστε να μπορέσουν να καλλιεργήσουν. Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και η εκκρεμότητα που παραμένει με την αποζημίωση θέμα για το οποίο θα υπάρξει νέα σύσκεψη την ερχόμενη βδομάδα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ Η..ανύπαρκτη Αποκεντρωμένη λέει και οι ΤΟΕΒ που δεν μπορούν να….μαζεψουν τα εσώρουχα τους, θα …σώσουν την Λαψιστα… ΙΑΝ 26, 2026 Φυσικά εάν μπορούσαν θα είχαν κάνει εδώ και χρόνια- κι όχι μονάχα αυτοί -τα απλούστερα που τους υποδεικνύουμε εδώ και 30χρονια απ τα ΠΡΩΙΝΑ ΝΕΑ των Ιωαννίνων τότε… ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του Epiruspost η αυτοψία έγινε από ανθρώπους του ΤΟΕΒ Κρύας Λαψίστας αλλά με την παρουσία και του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας Ιωάννη Σάββα. Ο αιφνιδιασμός αυτός, ο οποίος έγινε σε απογευματινή ώρα ήταν αρκετός για να αποτυπωθεί η πραγματική κατάσταση την οποία γνώριζαν οι άνθρωποι του ΤΟΕΒ αλλά είχε την δυνατότητα να δει και ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κατάσταση στην τάφρο και στο σημείο όπου καταλήγει ο βιολογικός της πόλης των Ιωαννίνων απείχε πολύ από αυτή που περιγράφει στις δημόσιες τοποθετήσεις της η ΔΕΥΑΙ. Με δεδομένη την εικόνα από την αυτοψία που έγινε αλλά και τα αποτελέσματα αναλύσεων που υπάρχουν σε δείγματα και σε διαφορετικά σημεία της τάφρου αναμένεται να δρομολογηθούν εξελίξεις από την πλευρά της Αποκεντρωμένης η οποία είχε θέσει ψηλά το θέμα της Λαψίστας από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Τα χρονικά περιθώρια που είχαν δοθεί ώστε να ληφθούν μέτρα στον βιολογικό της πόλης των Ιωαννίνων και της γαλακτοβιομηχανίας «Δωδώνη» ήταν συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις αποφάσεις όλες οι παρεμβάσεις έπρεπε ήδη να έχουν ολοκληρωθεί. Από την Αποκεντρωμένη αναμένεται να υπάρξουν άμεσα πρωτοβουλίες ενώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται και οι επίσημες ανακοινώσεις που πιθανότατα θα γίνουν. Πλοήγηση άρθρων Δείτε τον και πεστε μας αν πατάει…πολιτική γη ο άνθρωπος… Συνέδριο για κλιματικά ουδέτερες πόλεις αλλά οι Γιαννιώτες ζουν απ τον τουρισμό και το πανεπιστήμιο… Δρέπανο: Εξωστρέφεια η λευκή επιταγή;